۷ مشکل که در صورت استفاده نکردن از مرطوب کننده به وجود می آید!

تاثیر مرطوب کننده بر پوست

همه می دانند که مرطوب کردن پوست مهم است، اما آیا می دانید چرا؟ پاسخ واضح این است که پوست شما ممکن است خشک شود، اما عوارض جانبی دیگری نیز وجود دارد که باید بدانید.

شما می توانید چین و چروک های بیشتری ایجاد کنید

درست است، کنار گذاشتن مرطوب کننده از برنامه روزانه خود می تواند بعداً منجر به چین و چروک های عمیق تر شود. متخصص پوست هشدار می‌دهد، وقتی سد پوستی به خطر بیفتد، چیزی که وقتی خشک می‌شود می‌بینیم، در واقع یک التهاب مزمن با درجه پایین در پوست ایجاد می‌شود. سطوح پایین التهاب مداوم در نهایت منجر به تجزیه کلاژن و تسریع پیری می شود.

چین و چروک هایی که از قبل دارید بدتر به نظر می رسند

بله، استفاده از مرطوب‌کننده‌های بدون مرطوب‌ کننده می‌تواند خطوط فعلی‌تان را به‌ خوبی کمتر ظریف نشان دهد. پوست کم آب تمام خطوط را نشان می دهد. آیا می خواهید آنها کمتر برجسته باشند؟ بای همراز توصیه می کند پوست خود را با مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید حجیم کنید.

چین و چروک پوست
چین و چروک پوست

رنگ صورت شما کدر و پوسته پوسته به نظر می رسد + به خصوص اگر بیرون سرد باشد

در زمستان، سطح رطوبت کاهش می‌یابد و هوای خشک می‌تواند پوست شما را کم‌ آبی کرده و چربی‌ها را که بخشی از لایه بیرونی محافظ آن هستند از بین ببرد، بنابراین محرک‌ها می‌توانند راحت‌تر وارد شوند و باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شوند، یک متخصص پوست در شهر نیویورک و نویسنده کتاب قوانین پوست.

آکنه شما را تشدید می کند

به نظر غیر منطقی می رسد، اما اگر لک دارید، مرطوب کننده واقعا دوست شماست. متخصص پوست و بنیانگذار Replere Skin Care می گوید: خشکی در واقع می تواند آکنه شما را بدتر کند. اگر از احساس چربی بیش از حد می ترسید، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد، برای بیمارانی که پوست مستعد آکنه دارند، توصیه می کنم از یک مرطوب کننده بدون روغن، بدون عطر و غیر کومدوژنیک همراه با رژیم آکنه استفاده کنند.

آکنه پوست
آکنه پوست

یک لایه محافظ را از دست می دهید

بسیاری از مؤثرترین ترکیبات مراقبت از پوست مانند رتینوئیدها، اسید سالی سیکلیک و بنزوئیل پراکسید بسیار خشک‌کننده هستند. بنابراین هنگامی که آنها را با مرطوب کننده دنبال نکنید، در معرض خطر عوارض جانبی ناراحت کننده مانند قرمزی و لایه برداری پوست قرار می گیرید. وقتی این اتفاق می‌افتد، اکثر مردم استفاده منظم از محصولات قدرتمند خود را متوقف می‌کنند، بنابراین بدون بهره‌مندی از مزایای کامل، با عوارض جانبی مقابله می‌کنند.

آرایش شما چندان بی عیب و نقص به نظر نمی رسد

آیا آن خطوط کوچک زیر چشم خود را که در آن کانسیلر شما چروک می شود، می شناسید؟ اگر قبل از استفاده از آرایش پایه صورت خود را هیدراته نکنید، بدتر به نظر می رسند. آرایش به نواحی خشک روی پوست می چسبد و حتی به خطوط ریز نفوذ می کند. برای بهترین نتیجه، او توصیه می کند که حدود پنج دقیقه قبل از استفاده از کرم پودر صبر کنید تا مرطوب کننده یا پرایمر شما به خوبی جذب شود. نکته مثبت، قبل از زدن رژ لب از بالم لب برای ماندگاری طولانی رنگ رژ لب استفاده کنید.

پوست شما دیوانه وار خارش خواهد داشت

آیا می‌دانید که وقتی تازه از حمام خارج شده‌اید، پوست شما دچار سفتی می‌شود؟ تصور کنید که در تمام طول روز و اگر همه دلایل دیگر برای کاهش رطوبت کافی نیست، فقط فکر کردن به این موضوع باید این کار را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *