معرفی ماسک خانگی برای انواع پوست ها

پک ویژه 3 عددی ماسک های صورت بی بیوتی

یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبت از پوست برای خانم ها ماسک های صورت با انواع رایحه ها هستند که استفاده آسانو راحتی در درمان خانگی دارند. در ادامه به معرفی ماسک خانگی برای انواع پوست ها می پردازیم. خرید ماسک صورت متناسب با پوست خود را به شما توصیه میکنیم. خانم ها معتقدند پس از استفاده از این ماسک های تسکین دهنده و مغذی، پوست شفاف می شود. در ادامه شما را در خرید ماسک صورت پوست های چرب و ماسک صورت پوست های خشک راهنمایی خواهیم کرد.

معرفی ماسک خانگی برای انواع پوست ها

اگر این ماسک ها با توجه به نیاز پوست شما انتخاب شوند، می توانند با از بین بردن چربی های اضافی، از بین بردن آلودگی ها  و پاکسازی منافذ پوست در آبرسانی و شادابی پوست موثر باشند. ماسک صورت بهترین روش طبیعی و ارزان و خانگی برای مراقبت از پوست است تا پوستی صاف، بدون چین و چروک، شفاف و سفید داشته باشید. ماست یکی از بهترین مواد برای تهیه ماسک صورت خانگی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که آبرسانی پوست را تسریع کرده و منافذ پوست را باز می کند. با شل کردن عضلات صورت و تسکین سطح پوست، در هنگام استراحت به آن خواهید رسید.

ماسک احیا کننده مو | Boom Butter Organic Mixed Oil
ماسک احیا کننده مو | Boom Butter Organic Mixed Oil

زمان مناسب استفاده ماسک خانگی برای انواع پوست ها

اگر شما هم از لکه های صورت و چین و چروک های صورت خود خسته شده اید، ما استفاده از ماسک های خانگی را توصیه می کنیم. داشتن پوستی شفاف و بی عیب نیاز به داشتن روتین مراقبت از پوست برای نوع پوست شما دارد، این ماسک ها می توانند شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کننده باشند. استفاده از ماسک های صورت به عنوان یک روال مراقبتی می تواند تا حد زیادی به شادابی و شادابی پوست شما کمک کند.

در این مقاله بهترین ها را به شما معرفی می کنیم که انواع ماسک های صورت مناسب پوست را به شما معرفی می کنیم که استفاده از آن ها می تواند نقش موثری در حفظ شادابی و شادابی پوست شما داشته باشد و به راحتی می توانید با استفاده از موادی مانند بلغور جو دوسر آن را در منزل تهیه و استفاده کنید. می توانید ماسک صورت را با زردچوبه، موز و آووکادو تهیه و استفاده کنید.

ماسک رفع آکنه

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که این روزها بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اصولاً این مشکل به دلیل مسدود شدن منافذ چربی به دلیل تجمع بیش از حد سلول های مرده روی پوست و رشد باکتری ها ایجاد می شود. آن دسته از جوش های سرسیاه و سرسفید و نودل تبدیل می شوند، تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده موضعی از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ می تواند باکتری های روی پوست را از بین ببرد و به کاهش و از بین بردن آکنه کمک کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: دو عدد سفیده تخم مرغ

 روش مصرف: دو عدد سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده، با همزن بزنید تا کف کند، یک تکه پنبه را به سفیده آغشته کنید و روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی صورت تان بماند، سپس آن را پاک کنید. پارچه آن را مرطوب تمیز کنید و سپس با یک پارچه نرم روی پوست خود استفاده کنید.

ماسک لکه های پوستی

لکه های پوستی اغلب به دلیل التهاب ناشی از آکنه، افزایش سن و نور زیاد خورشید ایجاد می شوند. می توانید با استفاده از ماسک زردچوبه این مشکل را از بین ببرید و لکه های پوستی را تا حد زیادی از بین ببرید. مواد لازم برای تهیه این ماسک: نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه به اضافه دو قاشق غذاخوری عسل

 طرز استفاده از ماسک: همه مواد را در ظرفی ریخته، خوب هم بزنید تا خمیر حاصل شود، خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک 3منظوره اکالیپتوس گارنیر 3in 1 okaliptus
ماسک 3منظوره اکالیپتوس گارنیر 3in 1 okaliptus

ماسک کوچک کننده منافذ

جو دوسر و جوش شیرین می توانند لایه برداری و سلول های مرده را از سطح پوست پاک کنند و منافذ را تا حدی کوچک کنند.
 مواد لازم برای تهیه این ماسک: دو قاشق چایخوری بلغور جو دوسر به اضافه یک قاشق چایخوری جوش شیرین
 طرز تهیه این ماسک: بلغور جو دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه مخلوط کنید و به آرامی چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید. تمام مواد را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن با آب گرم و مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

ماسک مناسب پوست های خشک

عسل و دارچین

 اگر پوست خشکی دارید که جوش و آکنه هم دارد، ماسک دارچین و عسل می تواند ترکیبی شفابخش برای شما باشد.
بسیاری از افراد برای درمان آکنه صورت از داروها و مواد شیمیایی استفاده می کنند که خود باعث خشک شدن پوست صورت می شوند.
عسل یک مرطوب کننده قوی برای پوست است و پوست را شاداب می کند. در عین حال، خواص ضد باکتریایی عسل، باکتری های سطح پوست را که باعث ایجاد جوش و آکنه می شود، از بین می برد.
دارچین همچنین دارای خواص ضد میکروبی و قابض است که به بستن منافذ پوست کمک می کند و پوست شما را صاف و یکدست می کند. به همین دلیل ترکیب دارچین و عسل برای پوست هایی که علاوه بر خشکی دارای جوش و آکنه هستند، گزینه بسیار خوبی است.

عسل، آووکادو و ماست

اگر شدت پوست شما بسیار خشک است تا جایی که پوست شما پوسته پوسته می شود، بدون شک ترکیب آووکادو، عسل و ماست می تواند ماسک بسیار خوبی برای بهبود خشکی صورت شما باشد.
آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا 3 است که یک مرطوب کننده قوی برای پوست بدون مسدود کردن منافذ است. همچنین سرشار از روغن اولئیک است که به صاف و روشن شدن لکه های روی پوست کمک می کند.
ماست همچنین سرشار از اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و پوست شما را تمیز و شاداب می کند.
در کنار این دو ماده، عسل نیز مانند دو ماسک بالا به عنوان پایه عمل می کند و سلول های پوست را هیدراته و مرطوب نگه می دارد.

ماسک خیار و شکر

خیار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیادی است. از این رو به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند. شکر همچنین یک لایه بردار قوی برای پوست در نظر گرفته می شود.
طرز تهیه:
نیمی از خیار را در ظرفی رنده کنید و شکر کمی به آن اضافه کنید.
 مخلوط را به مدت 30 تا 40 دقیقه در یخچال بگذارید.
 آن را روی صورت خود بمالید.
 بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید و به آرامی خشک کنید.
 در پایان از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک
ماسک

ماسک اسانس برای پوست های چرب

در این مورد روغن اسطوخودوس و شکوفه پرتقال به شما کمک می کند. از ترکیب این دو می توان به عنوان تونر و پاک کننده پوست استفاده کرد و هر زمان که احساس کردید چربی روی پوست خود اسپری کنید.

 ماسک نعناع، ​​مریم گلی و بومادران

این سه گیاه بسیار قوی هستند و می توانید با آنها یک تونر پوست درست کنید. آنها چربی پوست شما را بهبود می بخشند و احساس راحتی بیشتری می کنند. یک قاشق غذاخوری از هر گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید. بعد از نیم ساعت آب را فشار داده و روی پوست خود بمالید. اگر باقی ماند، می توانید آن را به مدت پنج روز نگه دارید. این ترکیب یک ماسک صورت پوست های خشک است.

جو خشک، ماسک خانگی

به جای ساختن یک تونر پوست خانگی، می توانید یک پک ماساژ صورت با یک پودر ریز تهیه کنید تا تمام روغن های روی پوست شما جذب شود و همچنین از شر پوست های مرده خلاص شوید. دو قاشق چای خوری جو دوسر خشک را بردارید و خرد کنید و سپس به عنبر مایع اضافه کنید. خمیر آماده شده را به آرامی روی پوست خود بمالید و با نوک انگشتان ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

از بین بردن چربی پوست با ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ می تواند روغن را جذب کرده و پوست شما را سفت کند. برای بهترین نتیجه، سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. با اضافه کردن آرد کافی خمیر درست کنید. باید اجازه دهید ده دقیقه خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک زیر چشم روشن کننده بی بیوتی Gel eye patches brightening
ماسک زیر چشم روشن کننده بی بیوتی Gel eye patches brightening

ماسک آبلیمو | ماسک صورت پوست های چرب

اسید سیتریک موجود در لیمو باعث کاهش چربی پوست خواهد شد. می توانید صورت خود را با آن بشویید یا آن را با سیب له شده و یک قاشق چای خوری سبزی خشک (مانند نعناع، ​​اسطوخودوس یا مریم گلی) مخلوط کنید تا ماسک صورت درست کنید. این ماده یک ماسک صورت پوست های چرب است که بسیار طرفدار است.

امیدواریم مطالب مفیدی در رالبطه با خرید ماسک صورت و ماسک مناسب پوست های چرب و ماسک مناسب پوست های خشک را بازگو کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *