بهترین شامپو برای مو های رنگ شده

خرید محصولات مراقبت از مو

از موهای مشکی قدیمی خود خسته شده اید؟ خوب، تغییر همه چیز هرگز به این آسانی نبوده است. رنگ های جعبه ای، رنگ موی دائمی، اسپری های رنگ موی موقت. فقط راه های زیادی برای اضافه کردن رنگی به گیسوانتان وجود دارد! اما اگر واقعا صادق باشیم، رنگ کردن موهای شما به این سادگی نیست زیرا با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد. رنگ کردن دائمی مو با مبارزات منحصر به فرد خود همراه است. فقط رنگ کردن موهایتان کافی نیست، نگهداری آن نیز به همان اندازه مهم است. هیچ کس دوست ندارد رنگ موهایش را خیلی زود از بین ببرد. بنابراین، حدس می‌زنم زمان آن رسیده است که به دنیای رنگ‌آمیزی مو بپردازیم و راه‌هایی برای ماندگار کردن آن کشف کنیم!

راه های محافظت از موهای رنگ شده از استفاده از شامپوی مناسب رنگ گرفته تا رعایت برخی از آداب اولیه بعد از رنگ کردن، در اینجا همه راه هایی وجود دارد که می توانید از موهای رنگ شده خود محافظت کرده و ماندگاری طولانی مدت آن ها را داشته باشید:

1. از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

اولین کاری که باید بعد از رنگ کردن موهایتان انجام دهید این است که شامپوی معمولی خود را دور بریزید و آن را با یک شامپوی محافظ رنگ بدون سولفات جایگزین کنید. شامپوهای بدون سولفات بسیار ملایم تر از شامپو های معمولی حاوی سولفات هستند. آنها نه تنها به حفظ رنگ مو کمک می کنند، بلکه تضمین می کنند که مو از روغن طبیعی خود پاک نمی شود.

2. هر روز موهای خود را نشویید

حالا، صرف اینکه شامپوی مناسبی دارید به این معنی نیست که شما یا موهایتان شکست ناپذیر هستید. حتی بهترین شامپوها برای موهای رنگ‌شده نیز محدودیت‌هایی دارند و مهم نیست که چقدر بخواهید، نمی‌توانید به روش‌های قدیمی شامپو کردن روزانه برگردید (اگر این کاری است که قبلا انجام می‌دادید). هر چه کمتر موهای رنگ شده خود را بشویید، بهتر است. با این حال، زیاده روی نکنید. هر چند وقت یکبار آن را بشویید تا تمیز و سالم بماند، اما مراقب باشید!

3. شامپوی خشک را آزمایش کنید

مراقبت از موهای رنگ شده آسان نیست. از یک طرف، شما نمی خواهید هر بار که دوش می گیرید، رنگ به آرامی از بین برود. از طرف دیگر، شما نمی توانید با موهای کثیف بیرون بیایید، درست است؟ خوب، چرا از شامپوی خشک استفاده نکنید؟ شامپوهای خشک یک گزینه عالی برای استفاده مجدد در بین شستشوها هستند. آنها به پاکسازی پوست سر شما کمک می کنند و بدون نیاز به گذراندن تمام مراحل معمول شستن، حالت دهنده، خشک کردن و تنظیم موهای زیبا به موهای شما ظاهری تازه می بخشند.

4. آن دوش های آب گرم را که خیلی دوست دارید کنار بگذارید

این کار سختی است که باید آن را رها کرد. ما میدانیم! اما مهم هم هست آب داغ تمایل دارد تا کوتیکول های موهای شما را باز کند. از طرف دیگر، دوش گرفتن با آب سرد باعث می شود که کوتیکول های شما به خوبی بسته شوند تا مطمئن شوید که رنگ شما از بین نمی رود.

5. ماسک مو بزنید

در پایان روز، رنگ کردن مو یک فرآیند شیمیایی است و گیسوان شما به تمام مواد مغذی لازم نیاز دارند. بنابراین، علاوه بر خرید شامپوی رنگ موی بدون سولفات، روی ماسک مو نیز سرمایه گذاری کنید و هفته ای یک بار از آن استفاده کنید. یک درمان ماسک مو خوب می تواند شما را راه درازی ببرد!

خرید محصولات مراقبت از مو
خرید محصولات مراقبت از مو

سوالات متداول در مورد حفظ موهای رنگ شده

1. آیا روغن نارگیل برای موهای رنگ شده خوب است؟

بله، روغن نارگیل برای موهای رنگ شده مفید است زیرا به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. استفاده از روغن نارگیل روی موهای رنگ شده رنگ را از بین نمی برد. در عوض، آن را مرطوب می کند، آسیب را ترمیم می کند و رشد را تحریک می کند. می توانید یک ساعت قبل از شستن موها از روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین می توانید آن را شب ها قبل از خواب بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس موهای رنگ شده خود را صبح بشویید.

2. اگر از شامپوی معمولی روی موهای رنگ شده استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

شامپوهای معمولی معمولا حاوی سولفات و سایر مواد خشن موجود در آنها هستند. این مواد ممکن است رنگ را از موهای شما پاک کنند. شامپوهای معمولی همچنین ممکن است روغن های طبیعی را از بین ببرند و موهای شما را خشک و زبر کنند.

3. چگونه موهای رنگ شده را براق نگه دارید؟

استفاده از محصولات مراقبت از موی مناسب می تواند به حفظ موهای رنگ شده کمک کند. برای شروع، مطمئن شوید که شامپوی معمولی خود را با شامپوی رنگ موی بدون سولفات جایگزین کنید. شامپو را با یک نرم کننده مرطوب کننده بدون سولفات ترکیب کنید. همچنین سعی کنید هر هفته یک بار از ماسک مو استفاده کنید.

4. هر چند وقت یکبار باید موهای رنگ شده را بشویید؟

اگر می خواهید موهای رنگ شده شما دوام زیادی داشته باشد، سعی کنید تا حد امکان به ندرت آن ها را بشویید. شستشوی آن هر 2-3 روز یک بار ایده آل است. این به حفظ رنگ و روغن های طبیعی در رشته های موی  شما کمک می کند.

5. بهترین شامپوها برای محافظت از رنگ کدامند؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر جالب است که بتوانید رنگ موهایی که با آن متولد شده اید را تغییر دهید؟ این یک راه سرگرم کننده برای ادویه دادن به ظاهر یا تقویت رنگ طبیعی است. اما چگونه کار می کند؟ برای درک علم پشت درمان های رنگ مو، و نحوه عملکرد رنگ مو نیمه نیمه، نیمه و دائمی، دانستن تفاوت ها مهم است.     رنگ موی نیمه دائمی، که معمولاً بسته به دفعات شامپو زدن چند هفته دوام می‌آورد، حاوی مولکول‌های رنگی است که بیرون موهای شما را می‌پوشاند. برای تقویت یا طراوت رنگ طبیعی شما عالی است، اما با هر شامپو محو می شود.    رنگ موی نیمه دائمی از همان فرمول رنگ موی نیمه دائمی پیروی می کند، در حالی که فقط کمی به کوتیکول موهای شما نفوذ می کند. به همین دلیل کمی بیشتر دوام می آورد. این یک طراوت کننده رنگ عالی دیگر است، همچنین می تواند برای پوشاندن خاکستری کار کند، اما نمی تواند موها را روشن کند.    هایلایت از طریق اکسیداسیون رنگدانه را از موهای شما پاک می کند. رنگی که در نهایت به دست می آورید بستگی به مدت زمانی دارد که “عامل اکسیداسیون” (معمولاً سفید کننده یا پراکسید هیدروژن) را روی رشته های خود باقی می گذارید. همین امر در مورد سفید کردن رنگ کلی شما نیز صدق می کند، که وقتی بیش از حد طولانی بماند، رنگ زردی برای شما به ارمغان می آورد. (کراتین، پروتئین موجود در موهای شما، به طور طبیعی یک رنگ زرد کم رنگ است.) به این معنی، اگر به دنبال ظاهر بلوند پلاتینی هستید، این فرآیند شامل دکلره کردن و سپس رنگ کردن موهایتان می شود.    رنگ موی دائمی معمولاً حاوی یک اکسید کننده و آمونیاک مخلوط با یک عامل رنگ‌کننده است. با این فرمول، مولکول های رنگی به کوتیکول موهای شما نفوذ می کنند تا ملانین تارهای شما را تغییر دهند. اینها بیشترین ماندگاری را دارند، با این حال، می توانند بیشترین آسیب را به موهای شما وارد کنند.

بهترین شامپو و نرم کننده برای نوع موهای شما
بهترین شامپو و نرم کننده برای نوع موهای شما

چگونه موهای رنگ شده خود را حفظ کنیم

مهم نیست که به یک سالن می روید یا از یک درمان خانگی استفاده می کنید، اگر می خواهید رنگ شما ماندگار شود، باید به مقداری TLC متعهد شوید. تمام فرآیندهای شیمیایی بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارند و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می دهند و احتمال شکستگی، خشکی و شکافته شدن موها را افزایش می دهند. بنابراین اگر هفته‌ها پس از رنگ کردن موهایتان متوجه شدید که دیگر همان احساس را ندارد، بدانید که تنها نیستید. فقط وقت آن است که روال خود را تقویت کنید! برخی از سؤالات متداول در مورد موهای رنگ شده را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه با شامپوی مناسب برای نوع موهای خود با آسیب مقابله کنید.

شایع ترین نگرانی های مو بعد از رنگ کردن چیست؟

این نباید تعجب آور باشد – نگرانی شماره یک مو پس از درمان رنگ در حال محو شدن است. یعنی چگونه سرعت آن را کاهش دهیم و چگونه با آن مقابله کنیم.

محو شدن را احساس می کنید؟

در اینجا 10 نکته ساده برای کمک به ماندگاری رنگ مو آورده شده است:

1)  تا جایی که می توانید از یک ظاهر طراحی گرما خودداری کنید.

2) اما اگر باید با سشوار خشک کنید، فر یا صاف کنید، از قبل از یک محافظ حرارتی استفاده کنید!

3) سلامت کلی مو را تمرین کنید، مانند پرهیز از آفتاب زیاد، دوری از کلر و اصلاح منظم.

4)  48 تا 72 ساعت بعد از رنگ کردن موها را قبل از شامپو زدن صبر کنید.

5)  … و هنگامی که این کار را انجام دادید، یک شامپوی بی رنگ انتخاب کنید که با نوع موی شما کار می کند. (در ادامه بیشتر در این مورد!

6) هنگام دوش گرفتن، دمای آب خود را پایین نگه دارید. آب داغ کوتیکول موهای شما را باز می کند و اجازه می دهد رنگ آن شسته شود.

7) موهای خود را کمتر بشویید – در صورت نیاز، یک شامپوی خشک خوب را برای چند روز در دسترس داشته باشید!

8) برای تقویت رطوبت مو و محافظت از آن در برابر عوامل، از یک ترک با کیفیت استفاده کنید.

9) برای TLC اضافی، یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید.

10) در برنامه رنگ آمیزی قرار بگیرید. به عبارت ساده، موهای شما در یک مقطع زمانی کم رنگ می شود. قبل از اینکه این ریشه های شرم آور بیش از حد دیوانه شوند، قرار ملاقات بعدی خود را با کتاب بگیرید!

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *