فواید کرم آبرسان برای پوست صورت

کرم آبرسان برای پوست

آبرسان روزانه برای پوست سالم حیاتی است، با این حال برخی آن را به عنوان یک عادت زیبایی شناختی می دانند. پوست ما بزرگترین عضو بدن است و برای جوان ماندن، بدون لک و سالم ماندن نیاز به توجه منظم دارد. برای درک اینکه چقدر مرطوب کردن پوستتان اهمیت دارد، ادامه مطلب را بخوانید.

چه آبرسانی استفاده کنیم

استفاده منظم از ابرسان باید بخشی از هر برنامه ی مراقبت از پوست خوب باشد، اما برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. برای محافظت از پوست در طول روز، لوسیونی با ویتامین های فراوان (به زیر مراجعه کنید) با SPF 15 انتخاب کنید. همچنین از لوسیون هایی استفاده کنید که فاقد چربی، غیر کومدون زا (منافذ را مسدود نمی کنند)، آلرژی و تست شده توسط متخصص پوست.

· ویتامین A و ویتامین B5 باعث افزایش استحکام و ایجاد سطح رطوبت می شود.

· ویتامین C و E آنتی اکسیدان به محافظت از پوست جدید و مبارزه با آسیب های پوستی کمک می کند.

· ضد آفتاب های بدون PABA SPF 15 از خطوط و چین و چروک های زودرس جلوگیری می کند.

چه زمانی آبرسانی کنیم

مهمترین زمان استفاده از آبرسان بعد از حمام، اصلاح یا لایه برداری است. برای برخی، این ممکن است دو بار در روز باشد. مرطوب کردن پوست بعد از حمام بسیار مهم است زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن را از پوست شما خارج می کند و پوست را خشک و خشک می کند. در حالی که آب داغ ممکن است آرامش بخش باشد، اما به پوست شما نیز آسیب می رساند. هرگز از مرطوب کننده غافل نشوید.

آبرسان به جوان ماندن پوست کمک می کند

پوست صورت، گوش ها، گردن و قفسه سینه به تغییرات محیطی بسیار حساس هستند و شایع ترین نواحی بدن هستند که به سرطان پوست مبتلا می شوند. این نواحی از پوست همچنین سلول‌ها را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن می‌ریزند و بنابراین برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که به سلول‌های جوان‌تر پوست اجازه می‌دهد تا به سطح بروند. همچنین، اثر ماساژی که هنگام استفاده از لوسیون استفاده می شود به تحریک گردش خون و تولید سلول های جدید کمک می کند.

آبرسان مشکلات پوستی را کاهش می دهد – مرطوب کردن روزانه می تواند احتمال ایجاد خشکی شدید یا چربی را کاهش دهد. هر دو حالت افراطی برای پوست مضر هستند و باعث ایجاد بیماری های پوستی رایج مانند آکنه می شوند.

سایر لک های پوست را پنهان می کند

استفاده از آبرسان روزانه تضمین می کند که لک های پوست استتار می شوند. این به این دلیل است که مرطوب‌کننده باعث می‌شود پوست کمی براق شود و آن‌هایی که هر رنگ یا خود برنزه دارند، رنگ‌های مختلف پوست را یکسان می‌کنند.

اهمیت آبرسان

اکنون که به این موضوع پرداختیم که چرا آبرسانی برای پوست سالم مهم است، این نکات سریع به حفظ درخشش طبیعی شما کمک می کند:

مراقب دمای آب باشید

دوش آب گرم و حمام آب گرم برای پوست شما خوب نیست. مدت زمان کمتری و با آب گرم دوش بگیرید. تفاوت را در پوست خود خواهید دید.

خشک کنید، خشک نکنید

بعد از حمام به جای خشک کردن پوست، به آرامی پوست خود را خشک کنید. با خشک کردن پوست شما رطوبت بیشتری را که می خواهید در هنگام مرطوب کردن به آن ببندید حفظ می کند.

آب بیشتری بنوشید

رطوبت پوست شما نیز از بدن شما می آید. هر روز حداقل 8 فنجان آب بنوشید!

از صابون ها و شوینده های ملایم استفاده کنید

صابون ها و شامپوهایی که حاوی الکل هستند، روغن های طبیعی را از پوست شما پاک می کنند. به دنبال یک پاک کننده ملایم و بدون عطر باشید که دارای مواد معدنی و ویتامین های آلوئه باشد.

از یک مرطوب کننده استفاده کنید

در صورت نیاز، یک مرطوب کننده می تواند رطوبت بسیار مورد نیاز را به هوا اضافه کند.

به دستان خود توجه بیشتری داشته باشید

دست ها تأثیرات محیط خشک را بیش از هر قسمت دیگری از بدن نشان می دهند. بعد از هر بار شستشوی دست از کرم دست استفاده کنید.

در خارج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید – هیچ چیز بیشتر از محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت نمی کند. بسته به فعالیت در فضای باز، از ضد آفتاب کم یا بالا با SPF استفاده کنید.

به طور منظم از بالم لب استفاده کنید

داشتن بالم لب آماده و استفاده مکرر از آن به بهبود لب های خشک و ترک خورده کمک می کند. متخصصان پوست استفاده از بالم لب با SPF حداقل 30 را توصیه می کنند. این می تواند به کاهش علائم پیری و سرطان پوست روی لب ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *