مراحل مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

مقدمه

مراحل مراقبت از پوست می تواند تا حدودی برای افراد گیج کننده و سخت باشد و بسیاری از افراد روتین پوستی متفاوتی دارند و هرکدام از محصولات متفاوتی استفاده می کنند. جالب است بدانید اکثر افراد روتین پوستی اشتباهی دارند و نمی دانند دقیقا به چه علت این کارها را انجام می دهند، حتی اطلاعاتی نیز بابت اصلاح آن ندارند. اولین قدم برای انجام یک روتین درست این است که نوع پوست خود را بشناسید و بدانید که از کدام محصولات باید برای پوست خود استفاده کنید. استفاده از محصولات پوستی نادرست نه تنها سودی برای شما ندارد بلکه به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات و آسیب هایی به پوست شما می شود. در ادامه به مراحل مراقبت از پوست می پردازیم تا به شما در خرید لوازم آرایشی اصل کمک کننده باشد.

روتین پوستی چیست؟

پوست یکی از حساس ترین اندام بدن می باشد که در معرض آلودگی ها و آسیب ها می باشد. باید در جهت نگهداری پوست نسبت به داشتن یک روتین پوستی مناسب باید اقدامات لازم را داشته باشید و بدانید داشتن یک پوست شفاف و زیبا نیازمند رسیدگی است. همه افراد با هرنوع پوستی که دارند باید روتین پوستی مناسب خود را داشته باشند و باید به صورت مداوم روتین خود را تکرار کنند تا اثرگذاری آن را متوجه شوند. هدف از روتین مراقبتی پوست دربرابر آلودگی ها می باشد امروزه آلودگی محیط زیست بسیار زیاد است و آسیب بسیار زیادی به پوست صورت می زنند. علاوه بر روتین پوستی، می توانید از ماسک های دوره ای برای ترمیم و تغذیه پوست خود استفاده کنید.

ترتیب مراحل روتین و شروع آن

ترتیب مراحل مراقبت از پوست در روز و شب متفاوت می باشد و شما باید بدانید از کدام محصولات در چه زمانی استفاده کنید. در روز شما باید به ترتیب از پاک کننده پوست، تونر، سرم صورت، کرم دور چشم، درمانگر، مرطوب کننده، روغن و ضد آفتاب استفاده کنید. در شب مراحل روتین پوستی تا قسمت مرطوب کننده مشابه روز می باشد اما بعد از آن به جای روغن پوستی از رتینول استفاده کنید و به جای ضدآفتاب نیز روغن پوست را روی صورت خود ماساژ دهید. شما لازم نیست از تمام 8 مرحله ای که گفتیم برای پوست خود استفاده کنید، این یک روتین پوستی بسیار کامل می باشد. به صورت ساده هر روتین پوستی شامل سه مرحله کلی می باشد و شما باید آن را رعایت کنید که شامل پاک کننده، مرطوب کننده و ضدآفتاب می باشد. همچنین امکان دارد پوست شما به مرحله ای از آن اصلا نیازی نداشته باشد و استفاده از آن برای پوست شما ضرورتی نداشته باشد. پس در خرید لوازم آرایشی اصل ابتدا نوع پوست خود را بدانید سپس اقدام به خرید نمایید. با خرید لوازم آرایشی اصل از فروشگاه اینترنتی بای همراز خیالتان بابت کیفیت و اصالت کالا راحت می باشد.

پاک کننده ها؛ مرحله اول روتین پوستی

اولین مرحله ای که در روتین پوستی همه پوست ها وجود دارد، استفاده از پاک کننده مناسب می باشد. پوست صورت شما قبل از آرایش باید از هرگونه آلودگی پاک شود و استفاده از پاک کننده ها باعث می شوند که پوست صورتتان آماده آرایش و یا روتین های بعدی باشند. شما در این مرحله می توانید از مواد متفاوتی استفاده کنید که می تواند باتوجه به نوع پوست شما متفاوت باشد. بهترین گزینه برای پاکسازی صورت در این مرحله استفاده از روغن های پاک کننده صورت است که علاوه بر پاک کنندگی، پوست شما را نرم و تازه می کنند. اگر پوست شما مستعد جوش می باشد بعد از این مرحله پوست خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید تا چربی اضافی از روغن روی پوست شما باقی نماند. میسلار واترها نیز از جمله محصولات پوستی هستند که در این مرحله می توانید برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید و مطمئن باشید که تمام آلودگی های پوست شما با استفاده از این محصول پاکسازی می شوند.

تونر
تونر

تونر دومین مرحله در روتین پوستی

تونرهایی که امروزه مورد استفاده بانوان قرار می گیرد همگی از ترکیبات ملایم و آبرسان ساخته شده اند که در ترمیم پوست بسیار کاربرد دارند. اگر پوستی دارید که مدام جوش می زند و مستعد آکنه می باشد استفاده از تونر را فراموش نکنید زیرا این محصول به عنوان یک لایه بردار نیز عمل می کند. پوست شما بعد از استفاده از تونر همچنان سبک می باشد و نباید بعد از استفاده از این محصول سنگینی روی پوست خود احساس کنید. تونرها انواع متفاوتی دارند و مانند خرید لوازم آرایشی باید برای خرید این محصول نیز به کارایی آن و نوع پوست خود دقت داشته باشید. به عنوان مثال اگر دارای پوست خشکی هستید به دنبال تونر حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشید و اگر پوست مستعد جوش و چربی دارید از تونرهایی حاوی بتا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

آبرسان و مرطوب کننده

خرید آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا همه پوست ها نیازمند به آبرسانی می باشند. نیاز پوست های خشک به مراتب بیشتر است اما نمی توان از استفاده این محصول برای پوست های چرب نیز غافل ماند. شما با خرید آبرسان و مرطوب کننده می توانید به پوست خود برای جایگزینی آب از دست رفته کمک کنید. شما باید در دو نوبت نسبت به استفاده از آبرسان ها ومرطوب کننده ها اقدام کنید و اجازه ندهید که پوستتان خشک شود و آب اضافی خود را نیز از دست بدهد. شما هر اندازه که از مرطوب کننده استفاده کنید برای پوست شما ضرری نخواهد داشت و پوست شما شاداب تر می شود. برای داشتن یک روتین مراقبت پوستی خرید آبرسان و مرطوب کننده بسیار توصیه می شود و نباید این مرحله از روتین شما حذف شود.

استفاده از سرم های پوستی

با اینکه استفاده از سرم های پوستی جز مراحل فرعی روتین پوستی می باشد اما استفاده از آنها خالی از لطف نمی باشد. سرم ها حاوی آبرسان، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می باشند و استفاده مکرر از آنها باعث می شود پوستی شاداب و سرحال داشته باشید. سرم ها در ارتقای کیفیت روتین پوستی شما تاثیر چشم گیری دارند و نمی توان از آن غافل ماند و و علاوه بر خرید آبرسان و مرطوب کننده از فروشگاه اینترنتی بای همراز شما میتوانید یک سرم پوستی نیز برای روتین خود خریداری نمایید. استفاده از سرم پوستی در طول روز و ابتدای صبح بسیار توصیه می شود مخصوصا سرم هایی که حاوی ویتامین C  می باشند می توانند از التهاباتی که ممکن است در پوست شما در طول روز بوجود آید جلوگیری کنند. همچنین به دلیل داشتن مواد مغذی می تواند باعث روشن شدن پوست شما شوند. توجه داشته باشید از سرمهایی که حاوی ویتامین C هستند برای دور چشم خود استفاده نکنید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کنند، پس برای این ناحیه حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.

سرم روشن کننده بالانس مدل Vitamin C
سرم روشن کننده بالانس مدل Vitamin C

کرم دور چشم؛ جز جدانشدنی روتین پوستی

کرم دور چشم نسبت به کرم های دیگر رقیق تر و سبک تر می باشند به همین دلیل است که برای دورچشم که پوستی بسیار نازک و حساس دارد مناسب می باشند. خیلی از افراد گمان می کنند استفاده از کرم دور چشم ضروری نمی باشد اما باید بگویم یکی از مهم ترین مراحلی که باید هر روز انجام دهید رسیدگی به پوست دورچشم می باشد. پوست این ناحیه بسیار نازک می باشد و در مقابل شرایط آب و هوایی و با افزایش سن با سرعت بیشتری چروک می شود و خیلی زودتر خشک می شود. علاوه بر خرید لوازم آرایشی اصل، در اصل بودن کرم دور چشم نیز باید دقت زیادی داشته باشید زیرا این کرم با ناحیه حساسی از صورت درتماس می باشد و در استفاده از آن نیز باید با دقت داشته باشید تا با ملایمت انجام شود.

استفاده از درمانگرهای پوستی

اگر پوست شما دارای مشکل خاصی مانند خشکی بیش از اندازه، لک و یا آکنه می باشد در این مرحله باید از یک درمانگر استفاده کنید. اگر پوست شما دارای لک می باشد بهتر است در تمام روتین پوستی خود از محصولات مخصوص پوست لک دار استفاده کنید. باید در این مرحله از تونرهای ضد لک و یا رتینول استفاده کنید. استفاده از هر کدام از آن ها متفاوت می باشد، شما باید از تونر ضدلک در شب استفاده کنید تا فرصت ترمیم پوست شما را داشته باشد. استفاده از رتینول در طول روز توصیه می شود. استفاده همزمان این دومحصول را پیشنهاد نمی دهیم زیرا ممکن است که پوست صورتتان دچار تحریک شود.

شما می توانید از محصولات ضدلک بعد از مرطوب کننده استفاده کنید و استفاده از این محصولات باید مداوم باشد تا به شما در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کنند. محصولات ضدلکی که حاوی ویتامین B3 باشند به مرور زمان باعث روشن شدن لکه های تیره پوستی می شوند و حتی جای جوش را نیز از بین می برند. علاوه بر اینکه در خرید لوازم ارایشی اصل دقت می کنید باید در خرید محصولات درمانی دقت بیشتری داشته باشید.

استفاده از روغن های پوستی

استفاده از روغن های پوستی برای انجام یک روتین مراقبتی خوب لازم می باشد. وظیفه روغن پوستی این است که می تواند تمام منافذ صورت را ببندد و هر آنچه را که در مراحل قبل استفاده کردید را ثابت نگه می دارد و باعث می شود اثرگذاری مراحل قبلی بیشتر شود و از تبخیر آن ها جلوگیری می کند. روغن های پوستی آبرسان و مرطوب کننده نمی باشند اما اثرگذاری آبرسان و مرطوب کننده را بیشتر می کنند همچنین بعد از استفاده از روغن پوستی شاهد پوستی نرم و لطیف خواهید بود. این نکته را مدنظر داشته باشید که روغن های پوستی باید بعد از انجام تمام مراحل و در انتها انجام شود ولی اگر در ابتدا و یا میانه مراحل مراقبت پوستی از روغن استفاده کنید، هیچ محصولی جذب روغن نمی شود و استفاده از آنها بی فایده می باشد. خیلی از افرادی که دارای پوست چرب می باشند گمان می کنند که استفاده از روغن برای آنها لازم نمی باشد و باعث چربتر شدن پوست آنها می شود اما روغن هایی مانند گل رز و یا روغن جوجوبا می توانند تا حد زیادی چربی اضافی پوست را بگیرند. شما می توانید روغن های پوستی و یا لوازم آرایشی اصل را از فروشگاه اینترنتی بای همراز تهیه کنید.

استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب مهم ترین مرحله روتین پوستی می باشد و یکی از ضروری ترین وسایل مربوط به پوست است. نقشی که ضدافتابها دارند نقش حفاظتی می باشد و از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. شما می توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی بای همراز خریداری کنید. نور آفتاب علاوه بر اینکه خواصی برای پوست دارد و سرشار از ویتامین D می باشند اما به پوست می تواند آسیب زننده نیز باشند حتی کرم های ضدآفتاب می توانند از پوست شما دربرابر اشعه ماورای بنفش نیز مراقب کند. ضدآفتاب ها از نظر SPF بایکدیگر متفاوت می باشند و حداقل SPF که هر شخصی نیاز دارد تا به صورت روزانه از آن استفاده کند 30 می باشد. در صورتی که از همه مراحل روتین پوستی استفاده کنید اما از ضدافتابها استفاده نکنید باید بگویم که این کار در طولانی مدت بسیار مشکل ساز خواهد بود. آفتاب و اشعه ماورای بنفش باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک هایی روی پوست شما می شود و این کرم ها از این اتفاقات جلوگیری می کنند.

بهترین ضد افتاب ها
بهترین ضد افتاب ها

مزایای داشتن روتین مراقبت از پوست

صورت تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس افراد و جذب دیگران دارد و بسیاری از افراد از پوست خود به شدت ناراضی هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که روتین پوست یک شبه و یا حتی یک هفته اثری نخواهد داشت و در استفاده از روتین پوستی باید مداومت داشته باشید تا بتواند در طولانی مدت روی پوست شما اثرگذار باشد. علاوه بر رعایت مراحل مراقبت پوستی باید به تغذیه خود توجه داشته باشید تا مواد مغذی و ضروری به صورت منظم به پوست شما برسد. اگر شما در سنین جوانی نسبت به مراقبت از پوست خود اقدام کنید بی شک روند پیری، خشکی و آسیب پوستی شما در آینده کندتر خواهد بود و همیشه پیشگیری از درمان بسیار راحت تر و کم هزینه تر می باشد.

جمع بندی

درنهایت باتوجه به همه نکاتی که گفته شد روتین مراقبت پوستی دارای سه مرحله کلی می باشد و کسانی که می خواهند رسیدگی بیشتری برای پوست خود انجام دهند می توانند از محصولات دیگر استفاده کنند. شما می توانید این محصولات مراقبت پوستی را از فروشگاه اینترنتی بای همراز خریداری کنید. مراحل جانبی که در روتین مراقبت پوستی وجود دارد اغلب برای پوست هایی می باشد که دارای مشکلاتی می باشد و استفاده از این محصولات این مشکلات مانند لک ها و چین و چروک ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. در نهایت باتوجه به مراحلی که گفته شد کیفیت محصولات بسیار بااهمیت می باشد و باید در انجام آن مداومت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *